Skip to main content

Featured

constant reiteration

Actually I don't even know why I feel all of this, why I feel this heaviness in my chest, like everything feels not right. The urge to just go beyond the thongs that is worse, it's worsening day by day. You know that's it's there in your head  the loudness in this silence. I know there's chances but I don't feel safe at all. I'm still trying, trying my best, and I know it's so stupid because I couldn't talk to anyone, like I was asking for the attention, like whatever I feel it's just another fool need attention.  I'm sorry that actually I try to reach everyone and yet I couldn't do that, I froze myself and the voices really loud in my head, I try to be there for anyone and yet I can't even hold myself, I lost my own grip to grasp the reality and stand where I standing. I lost everything, I just look at myself broken and shattered slowly, and I couldn't even do anything, what the fuck am I sad for? Like seriously I thought I'm

Past

Assalammualaikum



Alhamdulilah. sihat. masih meragui diri sendiri. hari demi hari. jam demi jam. minit demi minit. saat demi saat. semuanya akan berlalu. menjadi memori. kenangan. itu adalah pasti. setiap kenangan yang kita ada pasti mempunyai kisah tersendiri. pahit, suka duka, senang, susah, sedih, gembira. semua perasaan pasti wujud.

macam itulah juga bila kita ada sahabat, keluarga, sesiapa yang selalu dengan kita. sama ada mereka ada semasa kita senang mahupun susah. merekalah yang dihantar oleh Allah, kerana Allah sayangkan kita. cuma kita ni yang mudah melupakan.



Allah nak lihat sama ada kita sayang manusia lebih ataupun sayangkan Allah. kerana Allah hantar itu, adalah sebahagian daripada ujian kepada kita. terutama sekali macam aku, aku lupakan Allah sampaikan lebih menyayangi manusia. aku takut dilupakan oleh manusia. sepatutnya aku patut risaukan Allah yang lupakan aku.

aku selalu inginkan sahabat, sehingga aku lupa, bahawa Allah yang hantarkan mereka sebagai peringatan kepada diri aku. ada 2 pilihan.

2 sebab kenapa Allah hantarkan seseorang itu dalam diri kita.
-untuk belajar daripada mereka
-untuk bersama mereka sehingga ke akhirnya



percayalah dengan Allah. kerana Allah rindukan umat-Nya untuk berdoa, bermohon kepada-Nya. diantara sahabat2 aku, ada yang datang dan pergi untuk seketika, dan ada yang datang untuk bersama aku. walau apapun, aku kena juga yakin dengan Qada' dan Qadar Allah, itulah yang terbaik untuk diri aku. sakit, memang sakit, untuk kenangan yang pernah dilalui, namun sakit itulah pengubat kepada dosa2 yang pernah dilakukan.



aku cuma mahukan sahabat yang mampu membawa aku ke syurga. mengambil masa jika kita berseorangan. bisikkan bersama sahabat untuk ke syurga Allah, mimpikan. boleh lawati laman web tersebut.

setakat ini, hanya aku sendiri sahaja yang mempunyai fobia paling dahsyat. hahaha. aku takut aku tak tahu nak jaga perasaan mereka, hanya pentingkan diri sendiri, ataupun aku yang melebihi had sehingga mereka merasa kurang senang, aku sering menyalahkan diri aku sendiri dalam sesebuah perhubungan. aku memang sayangkan sahabat2 aku, kerana mereka, aku belajar tentang kehidupan, tentang dunia, tentang Akhirat, tentang Syurga, tentang Neraka dan juga tentang Islam.



aku tidak pasti siapakah aku kepada mereka, dimanakah terletaknya aku. itu semua dalam perancangan Allah. hanya Allah sahaja yang tahu. aku sayang sahabat2 aku. masing masing mempunyai cara mereka tersendiri untuk menunjukkan perasaan mereka. Allah telah menciptakan manusia itu pelbagai. assalammualaikum



p/s : --> CINTA SAHABAT

Comments

Popular Posts