Skip to main content

Featured

constant reiteration

Actually I don't even know why I feel all of this, why I feel this heaviness in my chest, like everything feels not right. The urge to just go beyond the thongs that is worse, it's worsening day by day. You know that's it's there in your head  the loudness in this silence. I know there's chances but I don't feel safe at all. I'm still trying, trying my best, and I know it's so stupid because I couldn't talk to anyone, like I was asking for the attention, like whatever I feel it's just another fool need attention.  I'm sorry that actually I try to reach everyone and yet I couldn't do that, I froze myself and the voices really loud in my head, I try to be there for anyone and yet I can't even hold myself, I lost my own grip to grasp the reality and stand where I standing. I lost everything, I just look at myself broken and shattered slowly, and I couldn't even do anything, what the fuck am I sad for? Like seriously I thought I'm

Hala Tuju

Assalammualaikum

Alhamdullah ak masih lagi berdiri di dunia ini. alhamdulilah juga sebab ak telah ditawarkan masuk ke Universiti Teknologi Malaysia(UTM). 


ak sebenarnya terkejut juga. sebab. kursus yang ak nak ceburi selama ni walaupun mcm samar2 kepada fikiran ak dan pandangan ak. kursus diploma perancangan bandr dan wilayah. pada awalnya, abang cuma mencadangkan kepada ak. kerana pada masa itu ak hanya tertumpu pada kursus yang sama dengan abang ak. kejuruteraan awam. bahasa baku ak guna hahaha.


okay dalam ak mengimbau ke alam form4 memang menjadi impian ak untuk ambil jurusan kejuruteraan awam sebab abang ak sebagai pioneer dalam hidup ak. semuanya bermula dengan dia. dialah yg banyak mengajar ak. adakala ak memasang angan2 yang ak nak masuk UTM, hahaha. pada asalnya ak pun tak tahu kenapa. bermacam2 jenis jurusan yang ak fikir didalam kepala. chemical engineering, civil engineering, urban engineering, mechanical engineering. tapi yang hanya berjaya sangkut dekat otak dan hati ak adalah civil dan urban. dan mungkin ini adalah permulaan semula untuk ak tebus semula apa ang ak dah buat sebelum ini, insha Allah dipermudahkan. 


pada permulaan memang banyak yang dicadangkan oleh abang. cuma masih samar. dan masa itu juga selepas ak belajar di sbp selama 2 tahun, ak keluar dar sekolah dan menentukan. ak membuat catuan, ak mebuat andaian, ak membuat penyelidikan (bajet macam ak ni professor) dan ak memilih perancangan bandar. kenapa? mungkin kerana ak ni suka melihat jalan raya, highway. sebab jalannya berselirat. dan pasti akan menuju ke tempat yang dituju. samalah dengan kehidupan kita. walaupun disediakan jalan yang mudah, pasti penuh dengan onak dan duri. ujian dan dugaan daripada Allah. 

siapa yang tak takut kan nak masuk u. hahaha. kiranya dah masuk alam yang sebenar dalam perlumbaan hidup. insha Allah apa yang ak pilih ini penentu hidup ak. masa tu serinok juga bila dapat tahu yang ak ditawarkan UTM, diploma perancangan bandar dan wilayah. walaupun di KL, ak tetap brsyukur sebab diberi course yang ak nak ceburi. kepada kawan2 yang lain, semoga berjaya dalam kehidupan. dapat tak dapat bukan menentukan kita. Allah tahu yang terbaik untuk kita. usaha, doa dan tawakal.

Assalammualaikum

p/s: selagi kamu masih mampu berdiri, teruskan berjalan. kalau tak mampu terbang, lari, kalau tak mampu lari, jalan, kalau tak mampu jalan, merangkak, walau apa pun yang dilakukan, jangan pernah berhenti. KEEP MOVING FORWARD.


Comments

  1. tahniah aiman.^^
    takutnya nak smbung bljr
    erghh
    gud lark study nnti hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts