Skip to main content

Featured

constant reiteration

Actually I don't even know why I feel all of this, why I feel this heaviness in my chest, like everything feels not right. The urge to just go beyond the thongs that is worse, it's worsening day by day. You know that's it's there in your head  the loudness in this silence. I know there's chances but I don't feel safe at all. I'm still trying, trying my best, and I know it's so stupid because I couldn't talk to anyone, like I was asking for the attention, like whatever I feel it's just another fool need attention.  I'm sorry that actually I try to reach everyone and yet I couldn't do that, I froze myself and the voices really loud in my head, I try to be there for anyone and yet I can't even hold myself, I lost my own grip to grasp the reality and stand where I standing. I lost everything, I just look at myself broken and shattered slowly, and I couldn't even do anything, what the fuck am I sad for? Like seriously I thought I'm

Percaya

Assalammualaikum
Alhamdulilah ak masih bernafas dibumi nyata. Haha. Okay mengikut konsep khidupan. Kita mmg akn percaya. Percaya wujudnya Allah yang satu. Percaya dunia ini akn kiamat. Percaya kita akn mati. percaya ada nya pertemuan dan perpisahan.

Dan klau konsep ak. Ak percaya bahawa aku masih lagi bole berdiri. Ak percaya akan sesuatu kehilangan. Itulah yang telah ditetapkan oleh Allah. Ak percaya tak semua yang kita dapat itu manis dan tak semua yang kita dapat akan kekal. Ak bukan tak pernah percayakan orang.

Cuma ak takut kerana diri ak akn menyebabkan kehilangan. Dugaan dan ujian Allah yang paling ak takutkan ialah kehilangan. Sesetengah orang akan mngatakan bahawa perpisahan itu suatu yang sdih. Sbb itu ak cuba untuk mnjauhkan diri.

Biarlah org nak kata aku ini tidak bertamadun. Tidak perikemanusiaan. Tapi jika kita hanya hadir untuk menyakitkan hati,patut ke? Jika kita berkawan dan hanya kawan yang memahami kita tapi kita tak memahami malah tak menghargai kawan kita?

Itulah masalah yang ak hadapi. Inilah ujian yang ak hadapi untuk menyingkap hikmahnya. Ak mungkin dilihat mempunyai kekuatan. Tapi ak rasa ak dah berubah dan semakin lemah. Perubahan yang berlaku mmg semua orang hadapi. Aku hadapi dengan penuh ketakutan. Ya Allah. Ak masih lagi lemah untuk memegang tangan kawan ku.

Kenapa ak cuba mngelak dan cuba untuk tidak berbaik dengan yang lain? Ak penakut. Ak mmg takut untuk kehilangan. Disbbkan ak, kehilangan pasti akan terasa. Maafkan ak sebab mmg manusia tidak dilahirkan sempurna. Manusia akn tetap melakukan kesilapan.
Aku tahu kau takkan pernah tinggalkan ak. Tapi ak faham bahawa kau masih sibuk dan perlukan ruang untuk bergembira. Tak kan lah sepanjang masa kau perlu mndengar masalah ak seperti kau mnyuapkan makanan. Biarlah kenangan yang mengajar ak. Biarlah kesakitan dan kepahitan mengherdik ak. Maaf lagi sekali.

Kepada syaiful ak nak ckap ak sngat hargai kehadiran kau. Kau dh bnyak tlg ak. Ak minta maaf kat kau. Kau mungkin x bnyak bebel kat ak tapi ak faham kau mcm mna. Kau pun mmg x pernah nak mngelak daripada ak. Setakat trima kasih dan maaf haritu msih blum nncukupi. Bukan ak x nak memahami kau. Nnti makin teruk emosi. Maaf juga ak x buat kau gembira. Nggee :D. Kepada shida trima kasih sbb kau snggup bebel kat ak. Maaf buat kau risau dngn ak. Kepada mrs.B haha. Man minta maaf kat b sbb man x tahu mnghargai. Man sngt truk. Man tahu b ad dngn man tatkala man trasa sngat kosong dan sdih. Seribu trima kasih dan maaf tidak ckup ntuk diberi kpada b. Maaf.

setiap pertemuan ad perpisahan. setiap yang hidup pasti akan mati. setiap yang pergi akan memberi pengajaran. ak tahu ak tidak sekuat dan sesempurna itu. pelangi yang hadir hanya akan muncul sekali sahaja dan selepas bertarung antara hujan dan matahari. akhirnya pelangi menceriakan bumi.

p/s: jika kita mahukan impian,usaha. Usaha membawa kita kepada tawakal. Yang akn mendidik kita menjadi kawan dan manusia.

Comments

Popular Posts