Skip to main content

Featured

constant reiteration

Actually I don't even know why I feel all of this, why I feel this heaviness in my chest, like everything feels not right. The urge to just go beyond the thongs that is worse, it's worsening day by day. You know that's it's there in your head  the loudness in this silence. I know there's chances but I don't feel safe at all. I'm still trying, trying my best, and I know it's so stupid because I couldn't talk to anyone, like I was asking for the attention, like whatever I feel it's just another fool need attention.  I'm sorry that actually I try to reach everyone and yet I couldn't do that, I froze myself and the voices really loud in my head, I try to be there for anyone and yet I can't even hold myself, I lost my own grip to grasp the reality and stand where I standing. I lost everything, I just look at myself broken and shattered slowly, and I couldn't even do anything, what the fuck am I sad for? Like seriously I thought I'm

Syukur

Assalamualaikum
Alhamdulilah. hahah ak msih lagi mampu menghirup oksigen untuk dihantar keseluruh anggota badan yang dibantu oleh peredaran darah yang selesa. dan bagus untuk pemikiran apabila mengalami hormon yang tidak menentu. hahah. konon nya amik bio pdahal x pun. okay kalau ikut kan tajuk. ermm ak memang patut bersyukur dengan ap yang dah diberikan kepada ak. sebab itu kan kejadian dan ujian daripada Allah. kita kena terima qada' dan qadar-Nya. Allah tahu yang terbaik untuk umat-Nya. ak bukannya tidak bersyukur. ak hanya perlu masa untuk belajar daripada kesilapan ak. itu je jawapan ak jika ad yang bertanya kenapa ak buat??

ak ad masalah?? semua manusia ad masalah kalau x ada masalah itu bukan manusia yang waras?? ak masih lagi mampu berfikir. insha Allah jika berpeluang kita berjumpa. ak memang teringin nak lepak dengan kau. dengar kau dan ak membebel. haha. dan dengar kau koyakkan ak. tapi mungkin bukan semua kau akan cerita. sk pun x mahu ganggu kau. mungkin ak cuba untuk belajar macam mana ak boleh menahan diri. seminggu mungkin? kita patut jadi siapa diri kita bukan?? x kan lah apa yang kau ad ak pun kena ad. ak patut usaha dengan apa yang ak ad. abaikan kata2 orang. mereka hanya akan meruntuhkan tembok ak saja. kau pun banyak meluangkan masa di laman sosial. jadi aku ingin mengurangkan apa yang patut. ak akan tersenyum dengan melihat kau bahagia.

jadi ak ambil keputusan dengan hanya menghantar mesej ak melalui blog ini sudah mencukupi. itu pun dah mengganggu kau. ak bukan nya nak mengelak dengan orang lain. kadang kala kita juga perlukan masa untuk bersendirian untuk membetulkan diri kita. ak juga bukan lah sekuat yang orang nampak. ak masih lagi memerlukan seseorang yang memahami ak. macam apa yang kau buat. mungkin ak saja yang melebih. merasakan kau bahagia dengan ak. tapi mungkin tanggapan itu juga salah. manusia bukan maksum. kesilapan akan terus bergerak seiringan dengan kita.


wahai kawan,ak minta maaf. bukan aku mengambil keputusan ini untuk menjauhi kau. tidak sama sekali. ak hanya inginkan melihat kau bahagia. ak terlalu bergantung. dan ak akan melihat selama seminggu ini. ak masih memerlukan kau tapi ak kena ketahui bahawa tidak semua orang perlukan kita. ak akn sentiasa menyokong kau daripada belakang. ak akan bahagia dengan keputusan. merindui mungkin tapi itulah ak. ak masih lagi memerlukan masa. ak ingin sekali berkata2 dengan kau tapi apakan daya. kau pun tentu bukannya mempunyai masa untuk ak seorang.

semoga dengan perjalanan kau yang akan berlaku membuatkan kau bahagia. ak x mahu lah merosakkannya. dengan mengambil keputusan untuk memberhentikan laman sosial, ak harap ianya dapat mengubah ak. sebab ak akan mudah terasa. dan aku ini mengharapkan sesuatu yang mustahil. hahha. yang ak cakap dekat kau. ak tahu kau x nak tapi ak nak. terima kasih daun keladi.


ak jumpa ayat ni dalam novel hari tu."Water,half cup empty. No it's half cup full" jangan selalu lihat apa yang Allah belum beri. tapi bersyukurlah dengan apa yang Allah dah beri kepada umat-Nya. "Lelaki sebenar ialah lelaki yang tak pernah berputus harap walaupun tak berjaya-HAMKA". SabarAllah sedang menduga, kuatkan semangat. Ingat, hari ini langit kita hujan,matahari di tempat lain. Sabar,satu hari nanti matahari pasti akan singgah ke langit kita,hujan akan ke tempat yang lain. Siapa tahu kalau2 Allah hantar pelangi. Sabar. Reda ini manis rasanya.

korang rasa apakah perkaitan kalau ak bagi pensel dengan pemadam dekat korang? ak tahu kau pun mungkin terfikir benda yang sama mungkin. okay bayangkan pensel itu kita pemadam itu kawan kita. kalau kita sedang menulis tiba2 kita salah. pemadam akan mnyelamatkan kita dengan membetulkan kesalahan kita.


pensel: saya minta maaf
pemadam: untuk apa? awak tak buat kesalahan pun.
pensel: saya minta maaf sebab awak terluka kerana saya. apabila saya buat kesilapan,awak selalu ada untuk memadamkan kesilapan saya.dengan memadamkan kesilapan saya,awak kehilangan sebahagian diri awak.awak akan menjadi semakin kecil dan kecil.
pemadam: betul tapi saya tidak kisah.saya kan dicipta untuk tugas ini.saya dicipta untuk menolong awak apabila awak melakukan kesilapan.walaupun,suatu hari nanti,saya tahu saya akan habis dan awak akan ganti saya dengan pemadam yang baru.saya gembira dengan tugas saya. awak tidak perlu risau.saya tidak suka tenguk awak bersedih.

jangan biarkan ak terus melakukan kesilapan


memang itulah yang dinamakan persahabatan. ak tahu kau cuba membetulkan ak selama ini. kau cuba nak meyakinkan ak. bahawa pelangi memang ad tapi ak kena usaha menempuh hujan dan panas. insha Allah. kau akan selalu mnyokong ak tanpa pengetahuan ak pun. ak selalu saja bersendirian. kau tahu mcm mana nak buat ak senyum walaupun kecil pengorbanan itu.


Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-Albert Camus-

Assalamualaikum. Semoga kau bahagia hahah. insha Allah aku akn cuba untuk berhubung dengan kau.

p/s: berikan aku semangat untuk senyum. berikan aku kekuatan untuk meneruskan usaha. Ya Allah.

Comments

Popular Posts